Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об’єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.
Об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами.
Об'єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об'єднання визначається Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» та іншими законами України.
В одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об’єднання. Власники квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках, об’єднаних спільною прибудинковою територією, елементами благоустрою, обладнанням, інженерною інфраструктурою, можуть створити одне об’єднання.
Основна діяльність об'єднання полягає у здійсненні функцій, що забезпечують реалізацію прав співвласників на володіння та користування спільним майном співвласників, належне утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, сприяння співвласникам в отриманні житлово-комунальних та інших послуг належної якості за обгрунтованими цінами та виконання ними своїх зобов'язань, пов'язаних з діяльністю об'єднання.
Об'єднання є юридичною особою, яка створюється відповідно до закону, має печатку із своїм найменуванням та інші необхідні реквізити, а також розрахункові рахунки в установах банку.
Об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками.
Етапи створення об’єднання співвласників багатоповерхового будинку:
- Створення ініціативної групи.
- Ініціативна група повинна створюється з неменше ніж 3 осіб, власників нежитлових приміщень або квартир.
- Підготовка до проведення установчих зборів.
Під час підготовки всім власникам направляється повідомлення про проведення Установчих зборів та перелік питань, які на них виносяться. Повідомлення має бути надіслане не пізніше ніж за 14 днів до проведення установчих зборів. Розробка установчих документів.
4. Проведення Установчих зборів.
Перш за все, проведення реєстрації учасників. Визначення кворуму (50 % + 1 для правомочності прийняття рішень). Обрання голови та секретаря зборів. Порядок голосування. Результатом проведення Установчих зборів є Протокол та Статут об’єднання.
5. Подання документів в органи реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань. Отримання коду доступу до електронних документів (виписка та статут). Отримання статистики. Виготовлення печатки.
6. Подання документів до державної фіскальної служби про присвоєння ознаки неприбутковості.
7. Відкриття банківських рахунків.
Документи, які Ви отримаєте після реєстрації об’єднання:
- Протокол ініціативної групи про створення об’єднання;
- Протокол Установчих зборів;
- Статут об’єднання;
- Опис з кодом доступу до електронних документів;
- Виписка з ЄДРПОУ;
- Відомості про включення до ЄДРПОУ;
- Печатка об’єднання;
- Рішення про присвоєння ознаки неприбутковості.
Строки та вартість послуги:
- Реєстрації об’єднання 3 робочих дні;
- Отримання рішення про присвоєння ознаки неприбутковості 25-30 календарних днів.
- Реєстрація об’єднання + отримання рішення про присвоєння ознаки неприбутковості становить від 6 500,00 грн.