ЩО ТАКЕ ПОЗИТИВНА ПОДАТКОВА ІСТОРІЯ і ДЛЯ ЧОГО ВОНА ПОТРІБНА?
Позитивна податкова історія потрібна захисту податкових накладних від блокування
Якщо за результатами моніторингу ПН/РК відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (про які далі), але платник податку має позитивну податкову історію, реєстрація такої ПН/РК не зупиняється. Хоча, якщо такого платника податку самого визнають ризикованим, то позитивна податкова історія не допоможе
Що таке позитивна податкова історія? Наявність її у платника ПДВ визначається відповідно до встановлених ДФСУ показників та критеріїв:
1) Обсяг постачання (визначений за ЄРПН) не перевищує 150 тис. грн на одного покупця-платника ПДВ протягом місяця.
Тут йдеться не про суму ПДВ, зазначену в зареєстрованих ПН/РК, а саме про обсяг постачання (тобто про вартість товарів/послуг, зазначених в них). Така вартість визначатиметься протягом місяця в розрізі контрагентів – покупців, які мають статус платників ПДВ
2) Обсяг постачання в ПН/РК, які не надаються покупцю, становить понад 50% загального обсягу постачання в платника ПДВ за останні 6 місяців.
І знову, місяці (на нашу думку) будуть враховуватися календарні, а обсяг постачання та співвідношення визначатиметься податківцями за даними ЄРПН (а не за фактичними даними про господарську діяльність платника податку).
3) Обсяг придбання і постачання одного виду товару/послуги у платника ПДВ перевищує 50% обсягу постачання такого платника за останні 6 місяців.
Ось тут поки що розуміння немає. З одного боку, є гранична межа – 50% загальної вартості постачання товарів за 6 календарних місяців. З іншого – показник, який має перевищувати цю межу. Але як він визначатиметься? Чи, дійсно, і за постачанням, і за покупками платника? Можливо, що це помилка в проекті, адже той самий обсяг в ньому має назву «товари/послуги, що постачаються (виготовляються) платником податку». Для виробників цю умову взагалі складно виконати, адже визначатимуться обсяги, як і раніше, в розрізі кодів УКТ ЗЕД і ДКПП, а в них «на вході» одні коди, а на виході – зовсім інші. Тобто для них, як і раніше, захистом від блокування будуть Таблиці з типовими операціями
4) Обсяг постачання товару/послуги з однаковим кодом УКТ ЗЕД (ДКПП) протягом будь-яких 4-х з шести останніх місяців становить 20% від загального обсягу постачання.
Зверніть увагу: хоч в проекті й говориться, що це постачання «на постійній основі», недостатньо буде досягнути цього показника один раз. Він розраховуватиметься щомісяця. А отже, може щомісяця змінюватися.
5) Залишкова вартість ОЗ (!) за даними декларації з податку на прибуток на кінець звітного періоду становить більше 1 млн грн.
Цей показник братиметься з останньої поданої декларації, однак за однієї умови: з 01.01.2017 р. керівник та засновники платника ПДВ не змінювалися! Тож, щоб мати позитивну податкову історію і щоб ваші ПН/РК не блокувалися, не затримуйте подання декларації з податку на прибуток!
6) Наявність власних або орендованих земельних ділянок понад 200 га включно. Якщо це орендовані земельні ділянки комунальної або державної власності, то площа має бути не менш за 0,5 га (станом на 01.01.2018 р.) і така наявність має бути задекларована до 20.02.2018 р.
Отже, якщо ви претендуєте на позитивну податкову історію, не порушуйте строки подання і декларації про плату за землю
7) Сплата ЄСВ на одного працівника має перевищувати 1,5 мінімального страхового внеску (в 2018 році - 1228,59 грн, у 2017 році було 1056 грн) за останні 12 місяців.
Місяці враховуватимуться календарні. Дані будуть братися податківцями із щомісячного Звіту з ЄСВ (додаток 4). Втім, оскільки в проекті говориться про «сплату», то не виключено, що аналізуватимуться не лише нараховані, а й сплачені суми ЄСВ. Але враховуватиметься цей показник до позитивної податкової історії лише за однієї умови: з 01.01.2017 р. керівник та засновники платника ПДВ не змінювалися!
8) І останній показник (вже без додаткових умов). Сплата ЄСВ та податків і зборів (крім ПДВ при імпорті товарів) становить понад 5 млн грн у попередньому звітному році.
На жаль, наразі невідомо, чи треба для того, щоб податкова історія вважалася позитивною, щоб було досягнено усіх зазначених вище показників. Оскільки їх багато, сподіваємося, що і одного буде достатньо. Втім, в проекті про це не сказано, тож чекатимемо на остаточну версію цього документу і роз’яснень від податківців.
Які ПН/РК не блокуватимуть?
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК, становить менше 500 тисяч гривень та керівник – посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників ПДВ;
3) одночасно значення показників D та P мають такі розміри: D>0,03, Р<Рм×1,4, де:
D – розрахункова величина, яка дорівнює S/T;
S – загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено ПН/РК, сум ЄСВ та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами;
T – загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою та ставкою 7%, яка зазначена платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;
P – сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в ПН/РК, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;
Рм – найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у ПН/РК, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування.
Для зручості платників податку показника D тепер буде обраховуватися ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа і стає доступним платнику в електронному кабінеті.