Хто має право проводити податкові перевірки у 2017 році?
З 01.01.2017 р. не передбачено право проведення податковими інспекціями документальних та фактичних перевірок платників податків. Відповідні зміни у ст. 19-1 ПКУ було внесено Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні» від 21.12.2016 року №1797-VIIІ.
Щодо функцій державних податкових інспекцій, то з 01.01.2017 р. їх визначає стаття 19-3 ПКУ. Отже, тепер державні податкові інспекції:
-
здійснюють сервісне обслуговування платників податків,
-
здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням;
-
формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи
-
та виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.
Організація проведення всіх без виключення перевірок платників податків з 2017 року відбуватиметься виключно органами ДФС обласного та центрального рівнів.
З 01.01.2017 організацію та проведення документальних і фактичних перевірок може бути здійснено (в тому числі видано наказ про проведення, оформлено направлення (посвідчення), складено акт (довідку) та податкові повідомлення-рішення, вимоги (рішення) зі сплати ЄСВ за їх результатами) лише органами ДФС обласного або центрального рівня. Саме рішення про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки може прийматись не тільки керівником органу державної фіскальної служби, а також його заступником або уповноваженою особою.