Змінено процедуру видачі свідоцтв про придбання майна
Мін'юст наказом від 27 серпня 2018 року № 2785/5 (вступив в силу 28 серпня) змінив Порядок вчинення нотаріальних дій нотаріусами України.
Суттєво оновлена глава 12 «Видача свідоцтв про придбання майна з публічних торгів (аукціонів)». Зокрема, актуалізовано підставу для видачі свідоцтва про придбання арештованого або заставленого майна з публічних торгів (аукціонів).
Роз'яснено, що свідоцтво про придбання арештованого нерухомого майна з публічних торгів видається нотаріусом на підставі акта про проведені прилюдні торги, складеного державним виконавцем і затвердженого начальником відповідного відділу ДВС або приватним виконавцем.
В акті про проведені електронних торгах вказується наступна інформація:
ким, коли і де проводилися електронні торги;
коротка характеристика реалізованого майна;
прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - переможця електронних торгів, серія і номер документа, що засвідчує його особу, місце проживання (якщо переможцем електронних торгів є юрособа, зазначаються його найменування, місцезнаходження та код за ЄДРПОУ);
сума, внесена переможцем електронних торгів за придбане майно;
прізвище, ім'я та по батькові фізособи (найменування юридичної особи) - боржника, його місце проживання (місцезнаходження);
дані про документи, що підтверджують право власності боржника на майно;
номер лота реалізованого майна.
Свідоцтво про придбання нерухомого майна, яке було предметом іпотеки, нотаріусом на підставі копії акта про реалізацію предмета іпотеки, складеного державним виконавцем і затвердженого начальником (заступником начальника) відповідного органу ДВС або приватним виконавцем.
На жаль, жоден документ гарантовано не зможе захистити власника майна від його позбавлення. Захистити своє право власності на нерухомість можна, контролюючи реєстраційні дії щодо нерухомого майна. Зробити це зручніше, зареєструвавшись на спеціальному сервісі SMS-маяк. Вам повідомлять про зміну власника в реєстрі нерухомості відразу ж після вчинення нотаріальної дії.