Спрощено реєстрацію бізнесу в органах Державної фіскальної служби
З 16 жовтня набули чинності накази Міністерства юстиції та Міністерства фінансів про електронний онлайн обмін інформацією між відомствами, згідно з якими фактично прибирається необхідність контакту громадян, які бажають запустити свій бізнес, з чиновниками Державної фіскальної служби.
19 жовтня прес-служба Урядового порталу у Facebook повідомила, що "віднині, щоб зареєструвати бізнес в Україні, не треба чекати завтра - все можна зробити сьогодні".
Але не дивлячись на прийняті нововведення, користувачі електронного реєстраційного порталу Міністерства юстиції України скаржаться на некоректність роботи системи реєстрації. В Міністерстві відповіли, що «2 тижні система реєстрації працюватиме у тестовому режимі, за цей час будуть виявлені та усунуті недоліки» - йдеться у коментарях до повідомлення на сайті у Facebook.
На жаль, головна проблема середнього та малого бізнесу полягає не у тяжкому процесі заснування нових суб’єктів господарювання, а у ліквідації вже існуючих. Бюрократична процедура припинення може зайняти більше року.
Слід зазначити, що Україна піднялась в Рейтингу легкості ведення бізнесу із 112 місця на 96. Проте індекс задля порівняння простоти підприємницької діяльності між країнами світу, що укладається Світовим банком на основі річних даних, визначається не лише на основі порядку доступності реєстрації бізнесу, але й за допомогою інших критеріїв: робота з дозволами на будівництво, реєстрація майна, отримання кредиту, захист прав інвесторів, сплата податків, міжнародна торгівля, забезпечення контрактів, закриття підприємства та інших. Так, якщо по доступності процедури реєстрації Україна має 76 місце, то по вирішенню питань з неплатоспроможністю - аж 142 місце (дані наведені з сайту http://russian.doingbusiness.org/data).
Таким чином, Україна потребує проведення реформ й у інших сферах регулювання бізнесу, не тільки щодо реєстрації.