З 1 жовтня 2015 року змінюється порядок отримання відомостей з ЄДР
З 1 жовтня 2015 року змінюється порядок отримання відомостей з ЄДР державними органами.
Згідно з Наказом Міністерства юстиції України «Про деякі питання надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 31.03.2015 № 466/5, до 1 жовтня 2015 року отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців органами державної влади, органами місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, органами прокуратури, органами Служби безпеки України та їх посадовими особами могло здійснюватися відповідно до Порядку надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 14 грудня 2012 № 1846/5.З 1 жовтня 2015 державні органи України не мають права вимагати від клієнтів паперові виписки, витягу та довідки з інформацією з Державного реєстру прав на нерухоме майно та Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Про це в Кабінеті Міністрів повідомив Міністр юстиції Павло Петренко.
«З 1 жовтня державні органи, насамперед місцеві органи влади, не мають права вимагати у громадян інформацію в паперовому вигляді, якою оперує Міністерство юстиції. Мова йде про 2 основних реєстрах - реєстрі нерухомості та реєстрі бізнесу. Чиновники мають безкоштовний доступ до наших баз даних і можуть отримати всю необхідну інформацію самостійно », - зазначив глава Мін'юсту.Міністр пояснив: відтепер при наданні послуг, наприклад, отримання дозволу на торгівлю, в РДА в пакеті документів не потрібно подавати підтвердження того, що ви підприємець.«Державні органи мали більше півроку для того, щоб підключитися до реєстрів. Це дуже проста процедура, яку забезпечив Мін'юст. Потрібно було тільки отримати логін і пароль. Мільйони українців, які скористалися електронними сервісами Мін'юсту, можуть підтвердити, що ніяких перешкод або проблем з доступом немає », - повідомив він.
Ще потрібно відзначити, що е з наступного року має бути серйозне скорочення кадрів за словами Міністра. Держава скоротить всіх державних реєстраторів, оскільки ці функції повинні перейти до органів місцевого самоврядування і нотаріусам.Нотаріусів у нас близько восьми тисяч, а значить вісім тисяч майданчиків по всій Україні. Тобто якщо людина, воліючи зареєструвати своє майно або бізнес, приходить до нотаріуса, то він там все робить, як кажуть, від "а" до "я", без походів по інстанціях за довідками. Залишається відкритим питання: яку ціну за послугу встановлять приватні нотаріуси?